Skip to content

Suzuki Vitara S (2018)

3 miesiące ago

868 words

Większe Suzuki pojawiają się i znikają, ale Vitara wciąż ma się dobrze. Vitara S to obecny typ Suzuki, a także bardzo dobry samochód.

Problem z używaniem nazwy modelu przez tak długi czas – pierwszy Vitara zadebiutował w 1988 r. – jest taki, że zwykły obserwator z łatwością zauważy, że za odznaką czai się zupełnie inny pojazd od tego, o którym myśli Vitara … prawdopodobnie  budżetowe 4×4.

Ta obecna forma Vitara, u nas od 2015 roku, to zgrabny, elegancki, zorientowany na drogę SUV z oryginalną zdolnością 4×4 do jazdy terenowej. A ten top-sping S dodaje nieco wyższy poziom wyposażenia i potężny silnik.

Myślisz, że Suzuki Vitara nie jest twoją rzeczą? Możesz dobrze rozważyć ponowne rozpatrzenie.

Czym dokładnie to jest?
Sercem zbudowanego na Węgrzech Vitary S jest czterocylindrowy czterocylindrowy silnik Boosterjet, który nie jest opóźniony w opróżnianiu, który został zapakowany dwa lata przed nowym modelem Swift Sport.

Jest to nowoczesny, wydajny silnik, który pobiera dużo z niewielkiej ilości i dostarcza go tam, gdzie jest potrzebny: jest elastyczny i żywy, dobrze wciąga od niskich obrotów i jest gładki, ale mocno go popychasz. Jego sprawność przejawia się w imponujących liczbach paliwa: w kilka dni z Vitara S, nie byliśmy daleko od oficjalnej łącznej postaci 52,3 mpg dla sześciobiegowej instrukcji. (Sześć prędkości auto dostaje 51,3.)

Boczny garnek Suzuki Vitara S.

Napęd na wszystkie koła jest standardem w Vitarze S. Jest to system Allgrip Suzuki, który automatycznie przewiduje sytuacje, w których potrzebny jest napęd na wszystkie koła, ale jest również wyposażony w cztery tryby pracy kierowcy. W trybie Auto domyślnie jest to napęd na przednią oś i przełącza się na wszystkie cztery, jeśli masz koło kierownicy. Tryb sportowy wykorzystuje napęd na cztery koła w celu uzyskania maksymalnej przyczepności na drodze. Tryb śniegu jest ustawiony dla słabo przyczepnych powierzchni. I Lock angażuje stały napęd na cztery koła, aby pomóc Ci wydostać się z bałaganu w terenie.

Działa on harmonijnie ze zwykłymi elektronicznymi układami wspomagającymi (ABS, kontrola trakcji, wspomaganie hamulców) oraz, w przypadku jazdy off-road, Hill Descent Control.

Model S oferuje także 17-calowe koła, niektóre stylistyki stylizacji zewnętrznej, takie jak tylne szyby i dobry poziom wyposażenia. Nic nadzwyczajnego i luksusowego – wystarczy kilka praktycznych, przydatnych funkcji, takich jak kamera cofania, adaptacyjny tempomat, klimatyzacja, światła przeciwmgielne, automatyczne wyrównywanie czołowych reflektorów i radio DAB.

Kabina jest gładka i prosta, co w rzeczywistości jest bardzo odświeżające w porównaniu do tak wielu kabin, które są zagracone, zagmatwane i ciasne. Wszystko, co tam jest, jest łatwe do znalezienia i proste w obsłudze.

Lusterko zewnętrzne Suzuki Vitara S.

To kompaktowe, pięciomiejscowe wnętrze z przyzwoitym, ale niezbyt dużym bagażnikiem. Troje dzieci byłoby szczęśliwych z tyłu lub dwoje dorosłych.

Brzmi jak dobra wartość, ale czy to wszystko?
Często mówi się o Suzukis pod względem wartości i użyteczności, ale jest wiele przykładów Suzuki, które są przyjemne w prowadzeniu. Swift i Jimny na różne sposoby mogą z pewnością wywołać uśmiech na twojej twarzy, ale także i Vitara S.

Ma tylko 138 KM, a czas 0-262 mil na godzinę, nie wyglądający specjalnie, ale na drodze pakiet ma satysfakcjonującą jedność. Silnik, skrzynia biegów, zawieszenie i hamulce dobrze ze sobą współgrają, pozwalając ci je zawiesić jak wysoką, ciepłą klapę, jeśli jesteś na bocznej drodze, ale równie chętnie jeździsz po mieście lub pływasz po autostradzie.

Dźwiękochłonne może być lepsze, ale ogólna poprawa jest dobra, głównie dzięki zawieszeniu, które odciąga wszelkie złe nawierzchnie dróg.

A potem jest bonus …
W tej oszalałej na punkcie crossoverów ery radość jest znaleźć coś, co oznacza, że ​​jest to napęd na wszystkie koła. Nasz Vitara S spędził kilka dni w trybie śniegu, ponieważ wszędzie był śnieg. Podczas gdy niemieckie limuzyny obracały się w bezruchu, a kierowcy samochodów z przednim napędem jechali wolniej i wolniej, ponieważ ich kierowcy stracili pewność siebie, system Allgrip spełnił swoją rolę. Dyskretnie zabrało się za to, by upewnić się, że moc została delikatnie dostarczona do tych kół, które mogłyby najlepiej z niego korzystać.

Wnętrze Suzuki Vitara S.

Próbowaliśmy też trochę rozmyślnego off-roadingu, z równie satysfakcjonującymi wynikami. Vitara S nie jest zbyt wysoka, ale prześwit jest użytecznie wysoki i zapewnia przyzwoitą ochronę podwozia. Ale tak jak w przypadku każdego 4×4, potrzebujesz bardziej poważnych opon o podwójnym przeznaczeniu, jeśli masz zamiar zwyczaju jazdy po śniegu lub błocie.

Werdykt
Cóż za niezły samochód. Kiedy patrzysz na ceny, o które prosi się rzekomo więcej produktów premium, które w rzeczywistości nie są spokojniejsze, szybsze ani lepiej zbudowane, możesz czuć się całkiem zadowolony z siebie, że jesteś w Vitara S. Nie tylko dlatego, że jest to praktyczne i uniwersalne, ale dlatego, że jest satysfakcjonujący, jeśli niski klucz, samochód do prowadzenia.